Nutriční stres a regenerace

regeneration_

Nutriční stres se definuje jako stres vyvolaný potravou. Je to dost široká definice a spadá do ní většina potravin, které lidé považují za základní. Mnohem více však než to, že jíme nezdravé jídlo, tak často vynecháváme z jídelníčku potraviny, které jsou bohaté na:

Vitamíny

Minerály

Enzymy

Vysoce kvalitní bílkoviny

Esenciální mastné kyseliny

Antioxidanty

Probiotika

nerve-cell

Bez těchto vyživných stavebních kamenu stravy našemu organismu schází složky , které potřebuje k úplné a efektivní regeneraci.

Pravidelná konzumace vyživných, prumyslově nezpracovaných potravin podporuje buněčnou regeneraci.

Patří mezi ně:

Ovoce a zelenina

Nezpracovaná konopná a lněná semínka

Quinoa

Naklíčené ořechy (nebo raw ořechy Life food a nechat naklíčit doma)

Určité typy řas a zrn (např. Spirulina)

Pro zvýšení regenerace buňek a obnovy organismu je vhodné zařadit do svého života tělesná cvičení. Když adekvátně namáháme své tělo, dáváme buňkám impuls k častější regeneraci než v bodě neaktivity. Snižujeme tím biologický věk, tedy čas uplynulý od okamžiku, kdy se buňky těla naposledy obnovili.

D3D6ACA6-8322-46B3-B069FAC1DAB126D0

Další potraviny jako pomocníci k lepší regeneraci a rekonstrukci tělesných tkání:

konopí

listová zelenina – např. řapíkatý celer, hlávkový salát, kapusta, mladá špenát, pampelišky

naklíčené luštěniny – např. fazole baby mungo

pseudoobiloviny – amarant, pohanka, divoká rýže

obiloviny – jáhly, špalda

Ochucovadla – stevie, lahudkové droždí, agáve

 

Pro více informací a sestavení jídelníčku na míru vyhledej www.facebook.com/veganvitaltime.

 

Autor: Ála – VVT

Zdroje: Sportovní výživa, Clarkova

Vegan v kondici, Brazier

 

Leave a Comment